Što je TPMS senzor i na koji način radi?
TPMS senzori za kontrolu tlaka guma od 2014. godine (prema ECE-R 64) zakonski su obvezna za sva nova vozila. Uloga sustava za nadzor tlaka u gumama je da upozorava vozača na gubitak tlaka u jednoj ili više guma što može stvoriti nesigurne uvjete vožnje. Indikator TPMS senzora za kontrolu pritiska guma je žuti simbol koji svijetli na kontrolnoj ploči, oblika potkove s uskličnikom.
To je vrlo važan sigurnosni sustav. Najčešća oštećenja guma mogu se pripisati sporom i neotkrivenom padu tlaka od strane korisnika. U nekom trenutku može doći i do iznenadnog gubitka tlaka, uz mogućnost da vozač potpuno izgubi kontrolu nad vozilom. Brinući se o ispravnom tlaku, TPMS ne samo da pridonosi sigurnosti i udobnosti korisnika, već brine i o pravilnom trošenju te tako omogućuje optimalnu iskoristivost gume.
VRSTE TPMS SENZORA:
INDIREKTNI TPMS SENZOR
Indirektni TPMS sustavi mjere broj okretaja svakog kotača, a računalni sustavi ih onda uspoređuju međusobno i s drugim podacima o radu vozila, poput brzine. Bazirani na temelju stope broja okretaja svakog kotača, računalo mjeri relativnu veličinu guma i kada se kotači počnu okretati brže nego očekivano, računalo gumu prepoznaje kao praznu i upozorava vozača na gubitak tlaka. Indirektni sustav
DIREKTNI TPMS SENZOR
Direktni TPMS senzor prati specifičnu razinu pritiska pomoću mjera pritiska tlaka u svakoj od guma. Direktni TPMS sustav praćenja može pružiti i informacije o temperaturi te sve svoje podatke šalje u centralizirani upravljački modul gdje se ti podaci analiziraju, interpretiraju i, ako je tlak u gumama niži nego što bi trebao biti, podaci se prenose izravno na kontrolnu ploču na kojoj se pali žuta lampica kao upozorenje. Svaki od senzora ima svoj jedinstveni serijski broj koji pomaže u preciznijoj obradi podataka između sebe i sustava na drugim vozilima, ali i očitavanju tlaka za svaku pojedinu gumu.
Direktni sustav stoga ima nekoliko dodatnih komponenti (elektronika kotača na felgi, elektronika kotača na ventilu, antena, upravljačka jedinica…), što također znači dodatno i pažljivije održavanje.
Vrhunske Platinum TPMS senzore proizvodi njemačka tvrtka HUF. Jedan od najvećih dobavljača proizvoda za daljinsko upravljanje i nadzor u automobilskoj industrij.
SCHRADER TPMS SENZORI
S više od 165 godina iskustva, svjetski lider u dizajnu i proizvodnji senzorskih tehnologija, stvorio je inovativna rješenja kojima mnogi vjeruju. Tvrtka Schrader svojim je radom započela davne 1844. Godine. Osnovao ju je njemački imigrant August Schrader, a svoju prvu malu radionicu otvorio je na Manhattanu. Iako se fokus tvrtke proširio tijekom godina, Augustova strast za inovacijama i produkcijom visoko kvalitetnih proizvoda i danas nastavlja gurati Schrader naprijed, čineći ju tako tvrtkom, ali i brandom, čijim TPMS senzorima i danas vjeruju mnogi.
ZAŠTO SCHRADER?
Schrader se izuzetno ponosi proizvodnjom svojih visokokvalitetnih i inovativnih rješenja za senzoričke potrebe automobilske industrije. Svi Schrader proizvodi imaju OE kvalitetu i dizajnirani su tako da odgovaraju i funkcioniraju točno kao OE proizvod.
-
Nepopustljiva usluga – izvorni Schrader ventil omogućio je korisnicima dodatne kilometre.
-
Schraderov paket direktne TPMS tehnologije je sve što vam treba – Kvaliteta Schrader TPMS proteže se od ventila do senzora i između preko 40 zamršenih komponenti između.
-
Nisu sva TPMS rješenja kreirana jednako – Schraderov OEM, pomoćne usluge i servisi su jednako dobri kao i dijelovi koji idu u njihovu primjenu i opremu.
-
Inovacije po mjeri kupca – Schrader naporno radi na pružanju naprednih rješenja usmjerenih na kupce prema današnjim potrebama i sutrašnjim mogućnostima.
-
Vizija, inženjering i snaga suradnje – od dizajna ventila koji se probio na tržište kojeg je stvorio August Schrader 1844. godine do inovativnih TPMS sustava za sigurnu vožnji, danas gotovo nema proizvedenog niti jednog automobila koji ne koristi tehnologiju, a koju je prvotno dizajnirao Schrader.
Informacije o TPMS-u:
- vijek trajanja od 5 – 7 godina
- postava na sve dimenzije guma
- upozorenje kada tlak padne iz 0,4 bata